Vítejte ve světě betonu

Aktuální číslo 3/2023

11. 9. 2023

Navrhování mostů

Most byl od nepaměti považován za mimořádnou stavbu, jejímž hlavním cílem bylo umožnit překročení překážky na dopravní cestě. Obtížnost stavby mostu po dlouhá staletí vyžadovala, aby se trasa komunikace podřídila místu, kde byla výstavba mostu nejsnadnější.

Štvanická lávka v Praze

V červenci letošního roku byla uvedena do provozu nová lávka pro pěší a cyklisty spojující pražské městské čtvrti Holešovice a Karlín. V článku je představen architektonický návrh a popsána nosná konstrukce. Největší pozornost je přitom věnována návrhu…

Nadjezd přes D1 v km 24,6 u obce Kaliště

Nový nadjezd na dálnici D1 se od ostatních nadjezdů, budovaných v rámci modernizace D1, odlišuje svým konstrukčním řešením. Jedná se o integrální jednopolovou ocelobetonovou konstrukci s rozpětím 59 m. Nosná konstrukce se skládá z dvojice příhradových…

Semiintegrované prefabrikované mosty

Semiintegrované prefabrikované mosty realizované na slovenské dálnici v úseku Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala jsou popsány s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a technologii výstavby. Nejvýznamnější prefabrikovaný most celkové délky…

Kombinované účinky zatížení požárem a následným výbuchem na betonové konstrukce – I. část

Kombinované účinky extrémních zatížení jsou velmi málo studované jevy především kvůli své složitosti a komplexnosti. Kombinovaný účinek…